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Un réseau TOUJOURS croissant

Depuis 5 ans, nous avons construit différents partenariats nous permettant de conduire facilement des études internationales.

 

Un réseau qualifié pour une étude internationale de qualité

Pour mener à bien une étude internationale, la quantité de partenaires ne suffit pas. Il est essentiel de prendre en compte la qualité du réseau. Nos partenaires sont choisis en fonction de leur professionnalisme et adaptabilité. La première chose à faire lorsque l’on s’apprête à conduire une étude internationale est d’intégrer les différences culturelles. Il faut toujours partir du principe que l’on ne sait rien des personnes que l’on s’apprête à interroger. L’exercice n’est pas si facile, par exemple qui aurait cru que les japonais n’ont pas l’habitude de se parfumer ? Ou encore que l’on n’offre pas de montre à un chinois ? Toutes ces petites choses qui « vont de soi » ne sont pas si évidentes d’un pays à l’autre. C’est là que nos relations avec nos partenaires entrent en jeu. Il est important de discuter en amont de toute étude internationale avec nos partenaires afin d’adapter au mieux le design de l’étude aux spécificités de chaque pays. Cela est important afin d’éviter toute déconvenue ou risque de biais. Ce processus se fait dans un climat de confiance qui se développe au fil de nos projets.

 

Quelques mots de nos partenaires

Jenny, project manager, Tokyo : I work in a marketing research company in Japan. We manage several panels, via (1) our panel recruitment site and (2) ou user evaluation site. We have a team dedicated to global projects, with english, japanese, korean and chinese spoken staff.

In other countries, the more attendees in a focus group session, the better. In Japan, the optimum is 5- 6 people per session. Also, mixing males and females in one session is sensible. An unballanced group in gender will make it difficult to speak for the minority.

 

Kelly, consultant in qualitative market research, Dallas : Our speciality is gathering insights from customers through conversation and observation. With over 20 years of marketing research experience, our company uses a wide array qualitative methodologies designed to engage consumers in deep discussions about behavior motivations, perceptions and attitude related to products and brands. We design smart studies to meet research objectives.

The U.S. population is diverse, and consumer behavior may be different across different regions of the country. As such, rely on the knowledge of local market consultants and field partners about the product category, selekcted markets, and how these impact recruitment and discussion guide flow.

 

Maria Vittoria, CEO in an independent market research agency, Naples : Our agency is specializing in conducting fieldwork in Italy on behalf of foreign agencies with over 15 years of experience in qualitative research. We are truly always ready to go the extra mile to meet our client needs. Our claim is “A professional team with a personal touch” and this is exactly what our clients get and makes them loyal clients.

To get useful insights from respondents it is essential to make them feel at ease. Whatever the target, the focus group atmosphere must be informal and the moderator must demonstrate the enthusiasm and exhibit the energy necessary to keep the group interested and lively.

 

 

Etudes internationales quantitatives en lignes

Nous accédons à chaque pays dans la limite de son niveau d’accès à Internet.

 

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